KATALIZATORIAI AR DUJOS GALI SUGADINTI KATALIZATORIŲ

KATALIZATORIUS IR DUJINĖ ĮRANGA – KUR SLYPI PROBLEMA?

Mes labai dažnai girdime nuomonę, kad dujų įranga gali sugadinti labai brangią automobilio dalį – katalizatorių. Tačiau visos tos nuomonės – tik dalelė tiesos. Apie tikras katalizatorių gedimo priežąstis per daug niekas nekalba. Yra labai jau toks paplitęs posakis – “jeigu yra dujos, nėra ko norėti, kad katalizatorius ilgai tarnautų”. Tačiau niekas nepasakoja, kas yra didžiausias katalizatoriaus priešas – ir kokiu būdu su tuo priešu reikia kovoti… Labai daug informacijos apie katalizatorius čia http://www.katalizatorius.lt >>

KOKIĄ ĮTAKĄ KATALIZATORIAUS ILGAAMŽIŠKUMUI DARO DUJŲ ĮRANGA?

**********

Taip… Tikra tiesa, kad dujų įrangos montavimas į automobilį sutrumpina benzininio katalizatoriaus tarnavimo periodą. Tačiau ant kiek sutrumpėjo jo gyvenimas – labai lengva paskaičiuoti. Ir šį paskaičiavimą galima atlikti tik su viena sąlyga – kad visa uždegimo ir išmetimo sistema veikia nepriekaištingai. Apie variklio mechaninę grupę nėra net kalbos – variklis turi būti sveikas ir gyvas. Kitaip sakant, variklis negali “valgyti” tepalų ir kompresija turi  būti beveik ideali. Ir tik tuomet galima skaičiuoti, kiek sutrumpės katalizatoriaus gyvenimo trukmė.

KATALIZATORIUS TARNAUJA TIK 20 % TRUMPIAU

********

Todėl drąsiai galima teigti, kad jeigu automobilyje stovi dujų įranga – katalizatoriai tarnauja dvidešimt procentų trumpesnį laiką. Ir viso to priežąstis – aukštesnė dujų degimo temperatūra. Jeigu dar neteko girdėti – dujos dega švariau ir lėčiau nei benzinas, tačiau uždegimo metu išsiskirianti temperatūra – yra dvidešimt proc. aukštesnė.

PRIEŽĄSTIS – 20 % AUKŠTESNĖ DEGIMO TEMPERATŪRA

********

Kadangi katalizatorių gamintojai gamindami katalizatoriaus vidurius nevertina to, kad automobilyje galimai bus sumontuota dujų įranga, resursas, kurį jie garantuoja gali būti trupesnis. Tačiau įvertinus viską skaičiais – jie neatrodo tokie baisūs. Tarkime gamintojas nurodo, kad katalizatoriaus resursas 150.000 km. Todėl paskaičiavus, gauname kad automobilis su dujine įranga nuvažiuos vietoj žadamų 150.000 km 120.000 km. Po tokios ridos, jeigu katalizatorius būtų naujas, dujų įranga jau būna atsipirkusi mažiausiai tris kartus. Ir čia yra tik pesimistinis scenarijus, vertinant dujų ir benzino deginių temperatūrinius skirtumus.

TIKRIEJI KATALIZATORIAUS  PRIEŠAI

**********

Taigi… temperatūros skirtumai – tai faktoriai, kurių mes nepakeisime. Tačiau pagrindinės katalizatorių gedimo priežąstys dažniausiai slypi uždegimo ir išmetimo sistemos gedimuose. Davikliai, skylės, žvakės, laidai, babinos – va kur pagrindas, leidžiantis katalizatoriui gyventi tiek, jam priklauso. Visi šie gedimai leidžia atsirasti neteisingam oro ir benzino santykiui. Variklio valdymo blokas ECU visada bando koreguoti šį mišinį – padidindamas arba sumažindamas benzino padavimo į degimo kamerą kiekį.

Pavyzdys – skylė įsiurbimo kolektoriuje. Kas tokiu atveju vyksta variklyje, turbūt mažai kas žino. Atsiradus skylei įsiurbimo kolektriuje variklio valdymo blokas nebepadidina benzino padavimo kiekį į degimo kamerą tam, nors privalėtų tai padaryti – ir… Variklis dažnai net užgęsta. Galbūt kažkam yra tekę susidurti su tokia situacija, kada variklis purtosi, dreba, o iš išmetimo sistemos  baisiai smirda nesudegusiu benzinu.

Benzinas ir oras turi būti paduotas į degimo kamerą idealiai paskaičiuotu uždegimui santykiu. Atsiradus skylei įsiurbimo kolektoriuje papildomas oras trukdo susiformuoti degiajam mišiniui, todėl dalis benzino keliauja į katalizatorių pirmiausia. Nuo benzino sudrėkęs katalizatorius galų gale pradeda degti tokia aukšta temperatūra, vos ne kaip degimo kameroje. Ir jam pabaiga gali ateiti po keletos tūkstančių kilometrų, vietoj 120.000 km

VISKAS PAPRASTA KAIP 2X2

******

Norite pasiklausti apie dujinę įrangą?

Your email address will not be published. Required fields are marked *